2010. december 3.

Gyömbéres - zöld teás praliné


 

Ms. Poppy felhívására én is receptkönyvet ragadtam! Az előző posztban bemutatott Pralinenträume című könyvecskéből különleges ízvilágával mindjárt felkeltette a figyelmem a gyömbéres - zöld teás praliné, amely Andreas Bellem csokoládémester (Excellent Confiserie Spezialitäten GmbH, Sinsheim-Dühren, Baden-Württemberg) kreációja. Nem csalódtam: a kandírozott gyömbérdarabok nagyszerűen harmonizálnak az étcsoki ganache-sal. Viszont sajnos csak filteres zöld teám volt otthon, így azzal készítettem, de legközelebb  szálas zöld teával próbálom ki, hogy egy kicsit erősítsek a zöld tea ízén.
A következőkben az erdetei receptet közlöm az eredeti mennyiségekkel, én ennek a felét készítettem el.

Hozzávalók 70 darabhoz:
- 125 g tejszín
- 10 g zöld tea (nálam a fél adagnál 2 filter volt)
- 275 g étcsokoládé
- 20 g kandírozott gyömbér (én ezt a mennyiséget használtam a fél adaghoz) + 20 g felcsíkozva a díszítéshez
- 250 g tejcsokoládé a bevonáshoz (nálam étcsoki volt a bevonó is)

A tejszínt felmelegítem, majd beleáztatom a teafüvet néhány percre, utána leszűröm. A tejszínt ismét kicsit megmelegítem, majd leveszem a tűzről, és beledobom az összedarabolt étcsokoládét, és addig keverem, míg elolvad. A ganache-hoz hozzákeverem az apró darabokra vágott kandírozott gyömbért, majd a masszát hűtőbe rakom néhány órára, vagy akár egy éjszakára.
A munkapultra sütőpapírt terítek, erre ráteszem a megszilárdult ganache-t, lefedem sütőpapírral, és kb. 1 cm vastagságúra nyújtom, majd kb. 2 X 2 cm-es kockákra vágom. Visszateszem egy kicsit a hűtőbe.
A tejcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd egyenként megmártom benne a ganache-kockákat. A megmártott pralinékat sütőpapírra vagy rácsra teszem, és még mielőtt a csokiburok megszilárdul, egy-egy gyömbércsíkkal díszítem.


Tipp:
Mivel a kandírozott gyömbér igazi karácsonyi ízvilágot ad a pralinénak, a ganache-masszából formázhatunk szaloncukrokat is!

10 megjegyzés :

Praliné Zsuzsi írta...

Jaj, nagyon fincsi tényleg, igazi karácsony-ízű :)

Ms. Poppy írta...

Nagy baj lenne, ha elcsenném a képen szereplő példányt? Csodálatos!

Praliné Zsuzsi írta...

Ms. Poppy, köszi! Küldöm is a fotómodellt :)

Chef Viki írta...

Kinyúlok :-) Fantasztikus példány!

Praliné Zsuzsi írta...

Köszi, Viki, megboltolhatjuk a csülökkel, ami Nálad van :)

Hobbychef írta...

Nagyon guszta

4Gyerek írta...

Earl Gray teásat tavaly készítettem.
Zöld tea nem favoritom, na de a gyömbér igen. sajna a csoki most hunyó, ezért lemondok más javára a kóstolásról ;)

Praliné Zsuzsi írta...

Hobbychef, köszönöm!

4Gyerek, az Earl Grey-es ízesítésű is finom lehetett! Ebben szerintem jól passzol a zöld tea és a gyömbér.

Ötvös Sándor írta...

Das ist sehr gut! Schön!

Praliné Zsuzsi írta...

Danke :)