2011. január 11.

Kávés - vaníliás praliné Dolce Vita szülinapjára





Igaz, hogy még egy adósságom van a karácsonyi bonbonválogatásból, de előtte mindenképpen ezt a kávés csodát szerettem volna feltenni. Ezzel kívánok Dolce Vitának boldog 4. blogszülinapot!

Még Karácsonyra kaptam egy remek angol bonbonos receptkönyvet (Andrew Garrison Shotts: Making Fine Chocolates - könyvajánló hamarosan!), telis-tele jobbnál jobb ötletekkel. Innen jött a kétrétegű kávés - vaníliás praliné ötlete, persze aztán már saját kútfőből valósítottam meg. Ahogy már a málnás - fehércsokis szívnél is írtam, érdemes kétrétegű töltött bonbonokhoz mélyebb szilikonformát választani. Ezt az Imperial fantázianevű formát (Silikomart) még az unokatesómtól kaptam Karácsonyra, aki hihetetlen érzékkel olyan formákat vett nekem, amilyenek még nem voltak  - nem lehetett könnyű, mert a tőle kapott két formával együtt már 11 szilikonformám van :)

És végül egy újdonság: elkészült a Praliné Paradicsom blog facebook-profilja, gyertek és lájkoljátok, jó kis játékok is lesznek, és természetesen sok-sok bonbon!!!



Hozzávalók 15 darabhoz:
- 4 dkg tejcsokoládé
- 4 ek. tejszín
- 1 tk. instant kávé
- 4 dkg fehércsokoládé
- fél rúd vanília
- 15 dkg étcsokoládé
- ehető cukorgyöngyök a díszítéshez

Az étcsokit megolvasztom és temperálom, majd kikenem vele a bonbonforma mélyedéseit. Hűtőben dermesztem a csokiburkot, míg megszilárdul.
Az első réteghez 2 ek. tejszínt megmelegítek, feloldom benne az instant kávét, majd beledobom az összedarabolt tejcsokit, és simára keverem. Kicsit lehűtöm a masszát.
A második réteghez megmelegítem a maradék két evőkanál tejszínt, és beledobom az összetört fehércsokit, simára keverem. A krémhez hozzákeverem a vaníliarúd magjait is, majd hűlni hagyom szobahőmérsékleten.
A bonbonforma mélyedéseibe először a kávés krémből adagolok úgy, hogy a második rétegnek is maradjon hely. A kávés rétegre kerül a fehércsokis - vaníliás réteg, de hagyni kell helyet a lezáráshoz is. A krémekkel megtöltött formát hűtőbe teszem.
A maradék étcsokit újraolvasztom és temperálom, majd lezárom vele a bonbonokat. Kb. egy órára hűtőbe teszem, majd óvatosan kifordítom a formából. Az Imperial forma tetején lévő mélyedésekbe cukorgyöngyök kerültek.


Ötlet:
Andrew Garrison Shotts: Making Fine Chocolates. Flavour-Infused Chocolates, Truffles and Confections. London, 2006. Triple Espresso - Vanilla, pp. 124-125.

11 megjegyzés :

Nelli írta...

Ez a csoki megint ütős!:-)

Chef Viki írta...

Hmmmmmmm... Varázslatos!!!

Bianka írta...

Annyira helyesek, főleg a gyönygökkel

autumn írta...

Kedves Erinacea! Nagyon örülök Neked a blogomon!!! Linket is szívesen cserélnék Veled, ezért én már fel is tettelek a blogajánlómba....
Csodásak ezek a pralinék!!!! Nem találnál fel nekem valami cukormenteset????
Üdvözlettel,
Kutya és Konyha

BirgánAndi írta...

Ez megint nagyon finom lehet!

A facebookon követlek, és reményeim szerint én leszek az első, aki rajongói képeket tölt majd fel. Már ha végzek a projektemmel. Elkészült a Bounty-kocka, dermed a Málnazselés-étcsokis kocka, csak én erdei gyümivel csináltam. Végeztem a Borzas barackpálinkás praliné mandulába hempergetésével, nem akart rátapadni, de kicseleztem, a marcipán golyóbisokat pálinkában fürdettem. Már felolvadt a fehércsoki, most jön a mártogatás. Nem tőled van (de azért remélem finom lesz) gyártottam egy jó adag Narancsos trüffel golyót. Hát még azt kell kigolyozónom, és porcukorba forgatni.

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon klassz lett, jó párosítás ez is !

Praliné Zsuzsi írta...

Nelli, köszönöm, a kávétól tényleg az!

Chef Viki, köszi!!

Bianka, az nekem is tetszik, sokféle méretű és színű volt egy csomagban:)

Autumn, üdv a blogon!

Tatain, nagyon-nagyon kíváncsi vagyok a fotókra!!!! Ezek szerint a barackpáleszesen változtattál, mert én csokizás után forgattam a mandulába. Node a te módszereddel több pálinka jut a bonbonokra:))

Gesztenye, köszönöm, kedves vagy!

BirgánAndi írta...

Hú, akkor azért nem lett olyan,mint a tied! Mert az enyém nem is borzas...befedi a csoki a mandulát. Éppen ezért, csak félig mártottam bele.

Praliné Zsuzsi írta...

Tatin, azért nem hinném, hogy tragédia történt, legalább több rajta a pálinka :D Igen, nálam attól lett borzas, hogy a csokiba ragadt a mandula. Gyorsan csekkoltam is, de így is írtam.

BirgánAndi írta...

Én voltam a figyelmetlen, értelmezési problémáim lehetnek. :)

Praliné Zsuzsi írta...

Mindig így születnek a legjobb újítások :)))