2011. január 10.

Rumos meggy csokiba és marcipánba burkolva



A karácsonyi bonbonválogatásból egy nagyon rafinált, többrétegű bonbon következik most, olyan, mint a matrjoska-baba: kívül fehércsoki-burok, aztán egy marcipánréteg, aztán étcsokis ganache-krém, végül pedig fehér rumba áztatott meggyszem. A négy réteg mégis egy harmonikus egészet alkot.

Hozzávalók:
- 15 dkg + 3 dkg étcsokoládé
- 0,7 dl tejszín
- kb. 20 szem meggy (nálam most meggybefőttből)
- egy-két kanálnyi fehér rum
- 20 dkg marcipánmassza
- 20 dkg fehércsokoládé

A meggyszemekre fehér rumot öntök, és hagyom egy éjszakát állni, hogy az ízek jól összeérjenek.
A tejszínt felmelegítem, majd beleszórom az apróra vágott-tört 15 dkg étcsokit, és addig keverem, míg elolvad. A ganache-t néhány órán keresztül hűtőben pihentetem, míg egy keményebb, jól formálható masszává hűl.
A ganache-ból pici gömböket formázok, a közepükbe egy-egy rumos meggyszemet rejtek. Ne legyenek túl nagyok a meggyes ganache-golyóbisok, mert még jön a marcipánréteg is! A kézmelegtől kicsit puhább ganache-gömböcöket hűtőbe rakom, míg újra megszilárdulnak.
A marcipánmasszát kinyújtom, és pogácsaszaggatóval köröket szaggatok belőle. Ezekkel becsomagolom a ganache-gömböket, a kezemmel szépen gömb-alakra igazgatom.
A fehércsokit megolvasztom és temperálom, majd egyenként megmártom benne a golyókat, és sütőpapírra teszem szilárdulni. A 3 dkg étcsokit megolvasztom, habzsákba vagy papírtölcsérbe töltöm, és csíkokat rajzolok vele a fehércsoki-burokra.

Ebből a mennyiségből nekem 18 golyó lett.


10 megjegyzés :

Nelli írta...

Ez így kora reggel merénylet ellenem!:-)

4Gyerek írta...

na, de legalább nem este lefekvés előtt maradunk úgy mint a makkról álmodozó éhes állatok.
tiszta szerencse nincs itthon semmiféle rum. sőt még konyak sem (azt amúgy sem szeretem).

Praliné Zsuzsi írta...

Nelli, :)))

4Gyerek, nekem is le kéne már szoknom az esti/éjszakai gasztroblog-olvasgatásról :)

Bianka, köszönöm!

Gál Edith írta...

Nagyon-nagyon fincsi lehet!

BirgánAndi írta...

Most jelentkezett be egy régi barátnőm szombatra, egy rövid találkára. Hála istennek a nagy karácsonyi szaloncukorgyártásból maradtak meg dolgok, így semmi akadálya, hogy ezt is megcsináljam neki.
Gyorsan visszaolvaslak, melyik csodádhoz nem kell bonbon forma ( ugye az enyém cuki, de kvázi használhatatlan), aztán lesz programom erre a hétre.
Megpróbálok minél több féle bonbont gyártani, viszont minimális mennyiségben. Jó játék lesz.

Unknown írta...

Ez a csúcsok csúcsa, még akkor is, ha gömbölyű:)

Citromhab írta...

Eri, neked már egy kis boltocskát kellene nyitnod, házi készítésű bonbonokkal. Biztos vagyok benne, hogy, ilyen sokféle és jó ízléssel készített édességekkel bomba sikered lenne:-))

Praliné Zsuzsi írta...

Edith, köszönöm, sajnos már csak volt :)

Tatin, ez jó kis projektnek hangzik :) Majd számolj be, miket próbáltál ki! Ja, a receptek fel van címkézve vagy "bonbonformával" vagy "bonbonforma nélkül" címkével, így egyszerű keresni köztük!

Andrea, ez így nagyon gömbölyű volt :)

Citromhab, nagyon-nagyon kedves vagy, köszönöm! De gondolj bele, akkor el kellene titkolnom előletek a recepteket :)

t3v, az okostojas írta...

én úgy tapasztaltam, a meggybefőtt egyáltalán nem issza be a rumot, a rumba áztatott aszalt meggy viszont tökéletes bonboncélra:
http://okostojas.blog.hu/2007/12/28/konyakmeggy_es_amorella_hazilag

Praliné Zsuzsi írta...

Nem tudom, nálam teljesen jól lehetett érezni a rumot a meggybefőttön (jó minőségű fehér rum volt). Köszönöm a linket, már én is csináltam egy verziót a konyakos meggyből (a letölthető naptárban fenn van a képe), a blogon is fenn lesz a recept még januárban, de nekem is a laza ganache vált be, viszont én plusz levelet nem tettem hozzá.