2011. március 25.

Kávés marcipán - csokimousse tallér & húsvéti játék



Íme két új kedvencem, a tallérforma és a habkönnyű csokimousse ötvözete. Ezúttal kávéval ízesítettem a mousse-t, a marcipánkorongokat pedig főzött kávéban mártóztattam meg. A tallérok játékos bocikülsőt kaptak. Alig tudtam egy felet megmenteni a fotózáshoz!

Hozzávalók 8 koronghoz:
Csokimousse:
- 2,5 dl tejszín
- 10 dkg étcsokoládé (nálam 70%-os)
- 6 db marshmallow cukor
- fél vaníliarúd
- 1 ek. erős főzött kávé

- kb. 5 dkg marcipán
- egy csészényi erős főzött kávé
- 5 dkg étcsokoládé
- 5 dkg fehércsokoládé

A mousse-t az itt leírtak alapján elkészítem (a málnapálinka helyett persze a kávé megy bele), kihűtöm. A marcipánt kinyújtom, és pici pogácsaszaggatóval vagy kupakkal 8 darab kis korongot szaggatok - ezek legyenek egy picit kisebbek, mint a tallérkészítésre használt szilikon muffinsütő mélyedései.
Az ét- és a fehércsokit külön-külön megolvasztom és temperálom, majd teszek mindkettőből egy-egy pöttyet egy szilikon muffinsütő mélyedéseibe, és egy ecsettel kikenem a forma alját és az oldalát kb. fél centi magasságig. A kikenés közben ízlés szerint bocimintásra keverem a csokikat. Ezután a formát kb. 20 percre hűtőbe teszem.
Ha a csoki megszilárdult, teszek egy-egy kiskanálnyit a mousse-ból a csokialapokra, és óvatosan szétterítem. A marcipánkorongokat egyenként megmártóztatom a kávéban, majd ráillesztem a mousse-ra. A formát visszateszem egy kis időre a hűtőbe.
Az ét- és a fehércsoki maradékát újratemperálom, majd befedem vele a tallérokat egy ecset segítségével. Kb. egy óra hűtés után óvatosan kinyomom a formából a kész tallérokat.


A díjeső még nálam is tart: két kedves bloggertárstól is megkaptam a már emlegetett díjat: Sherpától és Ceffától. Nagyon szépen köszönöm nekik ezúton is!



És akkor a címben beígért játék! Ugye kíváncsiak vagytok a részletekre?

Közeledik a Húsvét, itt az ideje belehúzni a bonbongyártásba, hogy a locsolkodókat csinos bonbonokkal díjazhassuk. Tehát, nem árt egy kis gyakorlás az ünnepek előtt! Ebben szeretnék Nektek segíteni a Praliné Paradicsom húsvéti játékával. A játék menete a következő:

1. Aki szeretne részt venni a játékban, töltsön fel a Facebookra legalább egy fotót egy olyan saját készítésű bonbonról, ami a blogon található egyik recept alapján készült vagy a blog egyik receptje volt az ötletadó, a készítője ezt alakította át. A fotó alatt röviden írja le azt is a bonbon készítője, hogy mit változtatott a blogon lévő recepthez képest, ha változtatott valamit.

2. Persze tetszőleges számú bonbonkreációról fel lehet tölteni fotót egy-egy játékos kedvű bonbonozónak.

3. Ha valakinek nincs esetleg Facebook-profilja, de szeretne játszani, akkor küldje a fotót a blog oldalsávján található e-mail címemre, és én teszem majd közzé ezeket a fotókat a Facebookon.

4. A határidő: április 15. (péntek) éjfél.

Mit lehet nyerni? Két nyertes lesz, akiket ki fogok sorsolni (a lájkolós szavazást nem igazán kedvelem). Az egyik nyeremény egy bonbonozós csomag lesz (különleges alapanyagok Heidelbergből, részletek később), a másik pedig egy kóstolócsomag a saját készítésű bonbonjaimból egy-két apróbb ajándékkal még kiegészítve.
Remélem, tetszik a játék! Bonbonkészítésre fel!

34 megjegyzés :

4Gyerek írta...

jók ezek a tallérok. sőt.

annak ellenére, elveimmel ellentétben regisztráltam a FB-on, határozottan kijelentem, hogy úúúútálom. eccerűen nem érzek rá az ízére, meg különben is, negatív hozzáállással nem müxik.

egycsipet írta...

Tetszik! Akarom mondani: lájk! :)
Szeretem a kávés édességeket, az egyik kedvenc csokim gyerekkoromban a kapucíner volt. :)

Chef Viki írta...

Überfasza, ha szabad ilyet mondani! Szó bennakad :-)

Azaz, kapucíner, amit Csipet is emleget! Jaj de szerettem!

Piszke írta...

Nem olvastam végig a posztot,és fogalmam se volt a játékról, már az elején elhatároztam, hogy megkérdezlek, hol lehet ilyen formát venni, mert nekem is kellenek ilyen tallérok! Most látom itt lenn a végén hogy még nyerni is lehet.. nade a forma.. az kellene nekem! :) Vagy csak kinn? Van közeli rokonság Stuttgart mellett... nem is messze :)

Zsuzsa írta...

Nagyon klassz! :-)
Mostanában rám férne egy kis kávés édesség, mert önmagában a kávét nem szeretem, csak desszertben, és hát nem sokat aludtam az elmúlt napokban. Viszont ez a Marshmallow nem nagyon mű? Én idegenkedem tőle. Valahol találkoztam a receptjével, sk. készítve biztosan jobb lenne.
Facebook? Neeeeeem! Hiába van ott sok játék. Pedig szeretek játszani.... úgyhogy majd megy a mail! :-)

BirgánAndi írta...

Szuper lett ez a legújabb tallérod is. De azt hiszem a nagy FB játékra inkább valamelyik málnásoddal nevezek majd be.

Gizi írta...

Megint egy csodát alkottál, isteni finom lehet!!!:)

Mary írta...

Nagyon és finom lehet!

Eri nagyon szeretem a blogod a bonbonjaidat is meg persze téged is!
Ez egy játék tájékoztató itt:

http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

Praliné Zsuzsi írta...

4Gyerek, én is rákattantam a tallérra rendesen :) Érdekes, én is egy jó ideig nagy fészbúk-ellenes voltam, de azóta rájöttem, hogy nagyon hasznos is tud lenni. De nincs farmom, aranyhalam, nem küldözgetek virtuális öleléseket, és nem írom ki, hogy mit vacsizok :)

Egycsipet, én is nagy kávéfan vagyok, úgyhogy jó helyen jársz :)

Viki, már mért ne lenne szabad? Köszönöm, és örülök, hogy tetszik!

Piszke, pedig érdemes végigolvasni a posztot, mert akkor kiderül, hogy semmi extra forma nem kell hozzá, csak egy szilikon muffinsütő :) Az enyim tecsó gazdaságos otthonról, semmi extra német cucc :D

Zsuzsa, persze, várom szeretettel a fotót e-mailen, annak is nagyon-nagyon örülök!!!

Tatin, hajrááá, várom a fotót ám Tőled is!!!

Gizi, köszönöm szépen! Gyere játszani te is!

Praliné Zsuzsi írta...

Mary, nagyon szépen köszönöm a jó szót Neked!

Nelli írta...

Szóval most elérkezett a nagy alkalom, most neki állok bonbont gyártani!:-)

Praliné Zsuzsi írta...

Nelli, így van, hajrá! :)

Zsuzsa, neked még elfelejtettem írni a pillecukorral kapcsolatban. Persze, a bolti pillecukor biztosan nem 100%-osan jó (bár most kíváncsiságból megnéztem a zacskóját, és nem tűnt olyan vészesnek, persze némi aroma jut bele - és a te bűnöd, hogy ezzel a lendülettel le is nyeltem 2 darabot éjjel 10-kor :D), de én inkább ezt vállalom be, mint a nyers tojást, mert attól irtózom. És ha belegondolunk, összesen 6 darab pillecukor kell két bögrényi mousse-hoz, ebből kb. fél bögrényi megy a bonbonba, így már elég kevés pillecukor jut egy szem csokiba, szóval én ennyit bevállalok. De ha szimpatikusabb, bármilyen más tojásos mousse-recettel kiváltható az, amit én használtam!

Viki írta...

4Gyerek IKERTESTVÉRE lettem. Húúúúúú de megnyugodtam. Azt hittem, hogy én vagyok a világon az egyedüli, aki a facebookra allergiás. Hááát én nagyon. S valóban így van, hogy ha valamit első látásra nem szeretsz meg, azt kínálhatják arany tálcán is, akkor sem jön be. Hát én is igy vagyok ezzel.

A másik pedig, hogy még versenybe sem szállhatok, mert még nem készítettem bonbont más receptjéből. Egszer régen -akkor még formám sem volt- saját elképzelés alapján állítottam össze egy finomságot, de az meg olyan jól sikerült, hogy a fényképezőgép nem ért oda időben. :)

Nos itt az ideje hozzáfogni a pralinékhoz :)))

Ami írta...

Nagyon tetszik ez a tallér! :) csokimousse a kedvencem amúgy is :)

Ha nem lesz katasztrófa a bonbonom (általában valamit mindig elrontok), akkor lehet benevezek a játékra :)

Ditta tortái írta...

Nagyon tetszik nekem is a tallér!:-)

Praliné Zsuzsi írta...

Vikikém, nem kell fészbúkoznod, attól még tudsz játszani! Csak küldd a képet az e-mail címemre! Nem kell pontosan követni egy itteni receptet, használd csak ötletadónak :)

Ami, örülök, hogy tetszik! Gyere játszani!!!

Ditta, köszönöm szépen!

4Gyerek írta...

jéééé, mindig is vágytam (volna) egy ikertestvérre. mint kiderült, megadatott. hurrá. s akkor bővült a családunk.
Üdv Vikikém, Erinacea köszi, hogy a Fb-os emlegetéseddel ezennel ez is kiderült :D

Bálint anya írta...

Szia, nálam már vannak is fent fotók olyan bonbonokról, aminek a receptjét tőled "csentem". Illetve van egy olyan dínós, amit magamtól kreáltam. Így is részt tudok venni a játékon? Mármint, hogy már fent lévő fotóról van szó és nem mostanában készítem és teszem fel. Előre is köszi, Viki

Praliné Zsuzsi írta...

4Gyerek, örülök, hogy új ikertesóra leltél :D

Bálint anya, naná, csak tölts fel a facebook-ra vagy küldd át nekem e-mailen a képeket! Örülök, hogy jössz játszani!!

Tücsök Bogár írta...

A sok finomságért, amit napról napra mutatsz nekünk szeretnélek megajándékozni ezzel a díjjal.
Mert megérdemled! :)

http://tucsokbogar.blogspot.com/2011/03/pizzagolyok-nappali-fenyben-dijak-egy.html

Emoke írta...

Jövök játszani! :D Az jó, ha nem a like-ok alapján lehet nyerni, mert az nagy hülyeség :( Lehet több képet küldök, de ahogy olvastam az nem is baj. :) Köszi a lehetőséget! - E.

Praliné Zsuzsi írta...

Tücsök Bogár, nagyon köszönöm, igazán jólesik az elismerésed!

Bence/Emőke, hurrá, várom a képeket!

Zsuzsa írta...

Jót vigyorogtam a bűnömön! :-))) Ezek szerint nagyon nem esett nehezedre letesztelni a pillecukrot! :-) Minden gyártó egy méretben készíti? Tudatlan vagyok, mert még sosem vettem.
Nem nyers tojásos mousse-ra gondoltam, hanem házilag készített pillecukorra. Ha megtalálom a receptet, érdekel?
Első bonbonom a Baileys-krémesed volt!

Praliné Zsuzsi írta...

Zsuzsa, :D Hát én eddig hasonló méretűeket láttam, de igazság szerint én is most vettem először. Magába azért nem enném kilószám, de egy-kettő lecsúszik. A Baileys-es finom nagyon :) Persze, ha megtalálod a receptet, megnézem, mennyire macerás, ha nem vészes, lehet, hogy bevállalom.

Erika írta...

Jó sokan készülnek!
Én már befejeztem egyet, kettőt...
Nagy kedvencem ez a pillecukros krém, már harmadszor készítem!
Nemsokára küldöm a képeket, jó játszani, főleg édességekkel!:)

Bianka írta...

Juj nagyon finom lehet, a játékra meg félek benevezni még sosem készítettem bonbont :)

4Gyerek írta...

mielőtt játszanék, itt van a jó szó gyüjteményedhez egy újabb.
sok szeretettel küldöm.
részletekről már fennebb tájékoztattak mások.

Praliné Zsuzsi írta...

Erika, várom a képeket, kíváncsi vagyok, mit küldesz!!!

Bianka, no para, ennél jobb alkalom nem is kell, hogy elkezdj bonbont csinálni :))) Még forma sem kell, vannak recik bonbonforma nélkül címkével!

4Gyerek, nagyon szépen köszönöm!!!

Ditta tortái írta...

Erinacea,napról napra mindig valami csodával kápráztatsz el minket,csak tátom a szám állandóan Nálad:-),ezért szeretnék adni Neked "egy jó szót":-)

http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

Praliné Zsuzsi írta...

Ditta, nagyon szépen köszönöm!

Juccantó írta...

Szia!
Szeretnék én is játszani!Emailon küldtem képeket a bon-bonjaimról melyet a Te gyönyörű bonbonkáid ihlettek!!!

Praliné Zsuzsi írta...

Juccantó, köszönöm szépen, felraktam a facebookra!

Mary írta...

A facebook-on a saját lapomra kell feltenni?

Praliné Zsuzsi írta...

Mary, a Praliné Paradicsom blog Facebook-oldalára kell tenni, ide:
http://www.facebook.com/#!/pages/Pralin%C3%A9-Paradicsom/185021721525881
Mert én csak akkor látom! Várom a képeket :)