2011. április 10.

Kókuszos - citromos praliné avagy karibi koktél csokiba zárva



Ma a karibi koktélok ízvilágát felidéző bonbont hoztam. A koktélba került üde citromhéj, jó adag kókuszreszelék, és persze alaposan meglöttyintettem a rumos üveget is. A "kötőanyag" sem elhanyagolható: selymes fehércsoki és puha marcipán adja a keretet a koktélhoz! Egészségetekre!



Hozzávalók 15 bonbonhoz:
- 15 dkg étcsokoládé
- 5 dkg fehércsokoládé
- 2 ek. tejszín
- 2-3 ek. rum
- 1 biocitrom héja
- 3 dkg marcipán
- kb. 3 evőkanálnyi kókuszreszelék

Először a bonbon töltelékét készítem el. A tejszínt megmelegítem, majd beledobom a feldarabolt fehércsokit és a lereszelt marcipánt, és addig keverem, míg a krém egynemű nem lesz. Ehhez hozzákeverem a rumot, a biocitrom lereszelt héját és a kókuszreszeléket. Ha túl hígnak tűnik a krém, egy kis kókuszreszeléket adok még hozzá, ha túl sűrűnek, akkor pedig egy kevés rumot. Érdemes botmixerrel pürésíteni, hogy még finomabb állagú krémet kapjunk, bár én ezt kihagytam most.
Ezután megolvasztom és temperálom az étcsokit, majd elkészítem a csokihüvelyt: én polikarbonát formát használtam így, de lehet szilikont is így. A forma ezután hűtőbe kerül, míg a csoki megszilárdul.
A csokihüvelyekbe beleadagolom a tölteléket, hagyva helyet a lezáráshoz is. Ismét hűtőbe teszem a formát. Az étcsoki maradékát újratemperálom, majd lezárom vele a bonbonokat. Hűtés után kifordítom a pralinékat a formából.

Tipp:
Nálam sok töltelék kimaradt, így olvasztottam hozzá még néhány kocka fehércsokit, hogy szilárdabb állagú legyen, majd macaronokba töltöttem. Így is nagyon finom!


13 megjegyzés :

Mary írta...

Gyönyörűek !!!!!!!:)

Nelli írta...

Ez egy nagyon finom kókuszos krém lehet!
A bonbon forma is nagyon tetszik!:-)

Ditta tortái írta...

Nagyon tetszik mind a kettő,két legyet egy csapásra

Pixie Pie írta...

El is tudom képzelni, hogy finom! :)

Vianne írta...

Aaaaa, ez a macaronod is gyönyörű lett. (a bonbon is, de azt már megszoktuk;)))

4Gyerek írta...

ez kííííínzás. egy kókuszrajongónak pláne.

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon szép lett az új formádban, az ízek is fantasztikusak lehetnek:-))
A macaron nagyon klassz lett!

Praliné Zsuzsi írta...

Mary, köszönöm!

Nelli, erre mondtam, hogy a múltkori bonbonodnál hasonlóra gondoltunk :)

Ditta, igen, így praktikus volt :)

Pixie Pie, bizony az volt :)

Vianne, köszönöm! Bár ez a maki még nem lila, de már az sem messze van :)))

4Gyerek, még a játékra belefér megcsinálni :)

Gesztenye, köszönöm szépen! Szeretem ezt a gyémánt formát (is), olyan különleges! A macaront meg még van hova fejleszteni, de gyakorlok szorgosan :)

Bianka írta...

Fenséges ízvilág

Viki írta...

Sóvárogva, sóhajtozva nézem, csak nézem, s lementettem, de hogy mikor csinálom meg, még nem tudom. Még mindig mumus nekem a praliné :(

Gizi írta...

Csodálatos mindkettő!!! Itt csorog a nyálam, mit nem adnék ha megkóstolhatnám.:))

Angéla írta...

annyira, de annyira guszták a bon-bonjaid,jobb-nál jobb ízvilág:)

Praliné Zsuzsi írta...

Bianka, köszönöm!

Vikiiiii, vegyél egy nagy levegőt, és hajrá! Nem kell tőle félni, tényleg nem ördöngősség!!!!

Gizi, nagyon szépen köszönöm, küldök virtuális kóstolót :)

Angéla, nagyon szépen köszönöm a dicséreted!