2011. április 2.

Marcipános - konyakmeggyes praliné




A minap már írtam egy szép hosszú posztot az első, polikarbonát formában készült bonbonomról, ahol hosszasan fejtegettem a forma használatát. No de a bonbon tölteléke is megér egy misét, de meg ám! Valami roppant egyszerűen össezdobható tölteléket szerettem volna, hiszen akkor a töltelék helyett a polikarbonát formával akartam inkább pepecselni. Gyorsan vettem aznap délelőtt egy csomag aszalt meggyet, löttyintettem rá egy adag ötcsillagos Metaxát, majd az a meggyet a Metaxával és némi marcipánnal csak be kellett dobni az aprítógépbe, és voilá! Bár csak néhány órát ázott a meggy a Metaxában, nagyon ütős lett! Szerencsére a bonbonhoz alig egyharmadnyi fogyott el a metaxás meggyből, így a többi tovább ázik, várva a sorsára...



Hozzávalók 15 darabhoz:
- kb. 5 dkg marcipán
- kb. 2 ek. aszalt meggy
- kb. fél deci jó minőségű konyak
- 15 dkg étcsokoládé

A töltelék elkészítése nagyon egyszerű: a marcipánt, a konyakba áztatott aszalt meggyet és némi konyakot a meggyről aprítógépbe teszek, és krémesre zúzom. Ha túl sűrű a massza, konyakot adhatunk még hozzá, ha úl híg, akkor marcipánt.
Az étcsokit megolvasztom és temperálom, majd elkészítem a csokihüvelyeket (én polikarbonát formában csináltam, de remekül működik szilikon formában is). A friss csokihüvelyeket a hűtőben kb. 20 percig hűtöm, majd beleadagolom a forma mélyedéseibe a tölteléket vigyázva, hogy maradjon hely a lezáráshoz.
A csoki maradékát újratemperálom, majd lezárom a bonbonokat. Hűtés után kifordítom a bonbonokat a formából.


20 megjegyzés :

Emoke írta...

ó jaj! :) Ez kurvajó töltelék!! (már bocsánat) Nekem a folyékonyabb töltelékes kevésbé szokott sikerülni :( Még nincs elég gyakorlatom. ;)

Praliné Zsuzsi írta...

Bence/Emőke, ez ízben nagyon ott van, nagyon ütős! Szuper hozzá a marcipán! Majd csinálok húsvétra is, az még durvább lesz, mert addigra egy hónapot fog ázni a metaxában a meggy :)

Zsuzsa írta...

Húha! Na, ezt aztán ki kell próbálnom! :))) Van a pincében konyakmeggy pár üveggel... :D
Kívánom! Imádom a konyakmeggyet, de csak a Cherry Love-ot, a többi olyan pancs! Erre nagyon kíváncsi vagyok!
Mi lesz velem?! Már vár az ananász, meg a kókusztej, és akkor ilyent felteszel! :) Lőttek a karcsúsodó derekamnak, azt hiszem.

Gizi írta...

Már tegnap is elájultam ezektől a bonbonoktól, na de most...... isteni finom lehet!!!:)

Nelli írta...

Nagyon tetszik!:-)Holnap nekiállok a bonbongyártásnak.Kíváncsi vagyok.
Milyen késsel vágod el, hogy ilyen szép lesz?

Praliné Zsuzsi írta...

Zsuzsa, akkor egyszerű dolgod van, csak egy kis marcipán, és kész is :)

Gizi, köszönöm szépen!

Nelli, szurkolok neked holnap! Sima konyhakéssel vágom el (ez épp kenyérvágó volt), de az a fontos, hogy ne hűtőhidegen vágjam, úgy könnyebben törik.

4Gyerek írta...

Emőke elmondta a mondhatót.

Gesztenye receptjei írta...

Fantasztikus jó, el tudom képzelni milyen finom:-))

Bianka írta...

Ez tényleg nagyon tuti :)

Praliné Zsuzsi írta...

4Gyerek, én is mélyen egyetértek Emőkével, ez kurvajó :D

Gesztenye, köszi, tényleg ott van! Hát még ha 1 hónapig áztatom a többi meggyet...

Bianka, köszönöm!

Ditta tortái írta...

Gyönyörűségesek,és nagyon finomak lehetnek!

Praliné Zsuzsi írta...

Ditta, köszönöm szépen!

Turák Kinga írta...

folyik a nyálam, de egyenlőre csak szemlegeltetés van, oka: diéta...

Praliné Zsuzsi írta...

Kinga, :((( Húsvétkor már nem szabad diétázni, akkor próbáld ki!

Turák Kinga írta...

nagyon nagy oka van, inzulin csökkentés, h összejöjjön a babaprojekt...

Praliné Zsuzsi írta...

Kinga, így értem, persze, és szurkolok!!!!

Emoke írta...

Kinga: inzulinrezisztencia? :( nekem is, bár nekem szerencsére nagyon enyhe és nyugi jó úton jársz!!! :) A diéta ismerős, kitartás!!! - Emőke

Turák Kinga írta...

igen, az! Annyira nem parázok, csak hát ezek a finomságok, le tudnának csúszni a torkomon! :D
Egyszer már volt magasabb is az érték, de akkor nem volt tét...

Emoke írta...

Kinga: lehet neked mailt írni?!

Turák Kinga írta...

persze: turakkinga@gmail.com

gyors választ ne várj, ha kb. negyed órán belül írsz, akkor még reagálok, aztán húzok haza és alukálok :D