2011. május 18.

Kávés - karamellás praliné



Kávé és karamella. A két kedvenc ízem bonbonban, fagyiban, meg úgy általában is. Kíváncsi voltam, mi történik, ha "összeeresztem" a két kedvencemet egy bonbonban, így tettem egy próbát. Jelentem, a párosból egy még nagyobb kedvenc születik! Kis tejcsokival és whiskyvel megbolondítva valami csoda lesz ez a kávés - karamellás krém, állítom! Krémes, selymes, a karamellától édes, a kávétól egy icipicit kesernyés, és közben ott a whisky alkoholos aromája is... kötelező darab!!!!

Hozzávalók 20 darabhoz:
- 1,5 + 1 ek. dulce de leche
- 4 dkg tejcsokoládé (nálam Milka Noisette volt, a mogyorós íze nem rontotta el, sőt)
- 1 tk. instant kávé
- jó 1 ek. whisky (nálam Jameson)
- kb. 1 ek. kakaóbabtöret
- 20 dkg étcsokoládé (nálam 81% Arriba Superieur)



Először a krémet készítem el. A másfél evőkanál dulce de lechét megmelegítem, majd szépen feloldom benne az instant kávét. Utána beledobom az apróra vágott tejcsokit, és addig keverem, míg felolvad. Végül a töltelékhez adagolom a whiskyt, összekeverem, és hagyom hűlni, illetve megpróbálom nem elnyalakodni a felét.
Az étcsokit megolvasztom és temperálom, majd elkészítem a csokihüvelyt polikarbonát vagy szilikon formában. Míg friss a csokiburok, egy-egy csipet kakaóbabtöretet szórok a mélyedésekbe, majd hűtőbe teszem a formát, míg a csoki visszadermed.
A mélyedések aljára egy-egy pöttynyit adagolok a maradék dulce de lechéből, majd erre töltöm rá a kávés-karamellás krémet egy habzsák segítségével. Vigyázok, hogy maradjon hely a lezáráshoz. A formát rövid időre visszateszem a hűtőbe.
Az étcsoki maradékát újra temperálom, majd lezárom vele a bonbonokat. Ismét hűtés következik, végül pedig óvatosan kifordítom a bonbonokat a formából.


Egy részüket ajándékba csomagoltam el. Tatin kérésére megmutatom a szép pralinésdobozt, amit a Food-Pack Kft.-nél vettem. Összesen 12 bonbon fér el benne, két sorban. És Pufisün is elfoglalta méltó helyét a dobozon, ugyanis nyomtattam matricás papírra belőle.


17 megjegyzés :

családi tűzhely írta...

Ez nekem is nagyon bejönne:)

Nelli írta...

Nálam is nyerő lenne, az epresek, málnásak után.:-)

4Gyerek írta...

oké, nyerő a pralinéd.
de most a Pufisünös dobozod visz mindent

Emoke írta...

Kurvajó ötlet ez a matrica!! Tuti így a doboz!! :)

Citromhab írta...

Nagyon jó ötlet a matrica, ez még egyedibbé teszi az ajándékot:-)

Praliné Zsuzsi írta...

Családi tűzhely, akkor itt az idő, gyorsan meg kell csinálni a nagy kánikulák előtt!

Nelli, helyes a sorrend :D

4Gyerek, de csak akkor, ha bonbonnal van megtömve, nemde? :)

Bence/Emőke, kösziiiiii! És nem is volt drága, csak idegtépő kivagdosni :)

Citromhab, köszönöm! Én is erre gondoltam! Meg akkor tudja majd a megajándékozott, hogy hol van a recept, ha újrázni akar az ajándékból :)

Gesztenye receptjei írta...

Erinacea!
Én is vettem dobozt, annyira szép volt, meg nem tudtam már mibe csomagolni az ajándéknak való bonbonokat, a matrica nagyon jó ötlet!
A bonbonod csoda szép lett, mint mindig.
Azt szeretném megkérdezni, hogy fényképezed, mert én akármit csinálok sose ilyen szép fényes a képen, pedig a valóságban nagyon is szép fényesek. Nappal fényképezem, de nincs jó helyem hozzá, meg időm is kevés van, nem tudok vele sokat foglalkozni. Már gondoltam veszek egy tárgy fotó sátrat, de abban meg nem tudok olyan szép háttereket készíteni.

Praliné Zsuzsi írta...

Gesztenye, én is nappal fényképezem. Fontos, hogy jó helyet találjon az ember, nekem azok mindig szebbek, amiket Anyáéknál fotózok, mert nálam északi fekvésű a lakás, és bár az erkélyajtó elé pakolom, de akkor sem az igazi. Igazából nem tudom, mindig csinálok vagy 30-40-50 képet, és abból valahogy mindig akad 1-2, ami tűrhetően néz ki. Meg valahogy megfigyeltem, hogy akkor lehet a legszebben fotózni a bonbonokat, amikor éppen kivettem a formából. Sajnos többet nem nagyon tudok segíteni, mert nem nagyon értek a fotózáshoz :(

Anditanti írta...

Szép a bonbon és nagyon jó a doboz is. A matricától teljesen profi, de üresen persze mit sem ér, kellenek bele az alkotásaid;))

Gesztenye receptjei írta...

KÖszi! Az a baj, hogy mindig csak összecsapom, a konyhában van helyem hozzá, de azt hiszem keresnem kell majd valami más helyet, mert így nem olyan szépek, mint élőben.

Mary írta...

Csodás külső és belső nagyon finom lehet! Doboz meg matricával nagyon jó ötlet! :)

Eszter írta...

Gyönyörűek, már majdnem olyan, mint egy ékszer!

Bianka írta...

Nem csodálom, hogy az egyik kedvenc

Praliné Zsuzsi írta...

Anditanti, bizony, az üres doboz nem lenne jó ajándék :))

Gesztenye, ismerős a dolog, sokszor van nálam is, hogy este megcsinálom a bonbont, aztán másnap reggel rohanvást próbálom lefotózni. A hétvégén készítetteket kényelmesebben fotózom :)

Mary, köszönöm szépen! Tök jó ez az új profilképed!

Eszter, nagyon köszönöm!

Bianka, hát igen, tényleg ütős lett :D

Ditta tortái írta...

Nekem is kedvencem lenne gyorsan:-)Gyönyörűek!

Praliné Zsuzsi írta...

Ditta, köszönöm!

BirgánAndi írta...

Látszik, hogy a fogyi miatt nem nézem meg a blogokat annyira akkurátusan. Mert lemaradtam erről cuki dobozól. Pedig nagyon csini!