2011. augusztus 17.

Rumos diós - meggyes bonbon



Kicsit eltűntem az utóbbi napokban, a Balatonon nyaraltunk netmentesen. A nyaralás alatt több bonbonterv is megszületett a fejemben (általában fagyizás közben jött az ihlet, így igyekeztem sokat fagyizni :D). Most viszont még egy régebben készült diós bonbont hozok Nektek. A diókrémet Anya isteni házi meggylekvárával párosítottam, amihez egy csipetnyi rumot kevertem. Hát, nem volt hosszú életű a bonbon nálunk!


Hozzávalók 15 darabhoz:
- fél adag diókrém
- kb. 2 ek. meggylekvár vagy egy adag meggypüré
- 1 tk. rum
- 20 dkg étcsokoládé (nálam 70%)

Először elkészítem a diókrémet az itt leírtak szerint. A meggylekvárhoz hozzákeverek egy teáskanálnyi rumot.
Az étcsokoládét megolvasztom és temperálom, majd elkészítem a csokiburkot polikarbonát vagy szilikon formában. Hűtőbe teszem, míg a csoki megszilárdul.
A kicsokizott mélyedésekbe teszek egy pötty rumos meggylekvárt (kb. egyharmadig), erre jön a diókrém, de hagyok helyet a lezáráshoz. Ismét hűtőbe teszem a formát.
Az étcsoki maradékát újratemperálom, majd lezárom a bonbonokat. Hűtés után kifordítom a bonbonokat a formából.

5 megjegyzés :

Mary írta...

Nagyon guszták!:) Várom az új ötleteket! :)

Ami írta...

Ez nekem nagyon bejönne :) Ki fogom próbálni, dió+meggy, nagyon jó párosítás :)

Petra írta...

Nagyon szép a forma, az íz meg isteni lehet. :)))

Okki írta...

Nagyon finom lehet!
A forma pedig csodás :)

Praliné Zsuzsi írta...

Mary, köszönöm! Amint kicsit hűvösebb lesz, jövök az új ötletekkel is :)

Ami, köszönöm, remélem, ízleni fog nektek!

Petra, a gyémánt forma nekem is nagy kedvencem!

Okki, köszi! Nagy diófan vagyok :)